About Blog

My photo
Selamat datang dan terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Blog ini khusus kepada mereka yang baru berjinak-jinak membela kucing. Tujuan blog ini diwujudkan berdasarkan pengalaman Sempoiii yang mengalami kesulitan pada peringkat awal membela kucing kesayangan (Boboi, Apek, Memey, Siti & Kitty) dan susah mendapat panduan sehingga tertipu. Kata orang, "Orang bodoh jadi mainan orang cerdik". Blog ini cuba disusun mengikut langkah demi langkah apa yang perlu diketahui tentang kucing dan cara/teknik membelanya. Tapi sepertimana dalam entri pertama, Sempoiii dah sebut, bukanlah kewujudan blog ini menunjukkan Sempoiii seorang yang pakar tentang kucing. Hanya perkongsian demi seorang pencinta kucing. Semoga bermanfaat.

24.12.11

MATIC FUN CAT SHOW 2011

Esok (25 Disember) pastinya semua penganut Kristian meraikan Krismas. Bagi anda yang tidak meraikan apa2, terutamanya yang tinggal di Lembah Kelang atau sekarang sedang bercuti di Kuala Lumpur, apa kata kalau membawa keluarga bersama berkunjung ke Matic (Malaysia Tourism Center-Pusat Pelancongan Malaysia) yang bertempat di Jalan Ampang, Kuala Lumpur untuk melihat gelagat dan kecomelan kucing2 dalam MATIC FUN CAT SHOW 2011 bermula jam 9 pagi hingga 6 petang.

Pelbagai jenis kucing dapat dilihat kerana ia melibatkan pameran dan pertandingan kucing, tentulah bukan kucing biasa2.. kucing2 yang layak bertanding telah dikategorikan seperti The Most Handsome Male, The Most Adorable Female, The Most Outstanding Neuter, The Most Purring Cat, The Most Unique Pattern, The Most Longest Whiskers, The Most Fluffy Hair, The Most Active Cat, The Most Vocal Cat, The Most Purrring Kitten, The Most Cutest Kitten, The Most Playful Kitten & lain2 lagi.

Inilah peluangnya untuk lihat kucing yang montel, panjang, besar, bulu lebat sampai nak tutup mata, yang takde bulu/mcm anjing, mcm harimau dan macam2 jenis lagi.

Difahamkan semua jenis kucing dibenarkan utk menyertai sama ada pedigri, domestic, DLH atau house cat. Peta lokasi boleh rujuk di'link berikut:

Matic, Jalan Ampang (Alamat & Peta Lokasi)

Hmm... jadi apa lagi, jom... inilah masanya utk bersiar-siar bersama keluarga.. Sempoiii insya Allah sampaiii... hehe..

No comments:

Post a Comment