About Blog

My photo
Selamat datang dan terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Blog ini khusus kepada mereka yang baru berjinak-jinak membela kucing. Tujuan blog ini diwujudkan berdasarkan pengalaman Sempoiii yang mengalami kesulitan pada peringkat awal membela kucing kesayangan (Boboi, Apek, Memey, Siti & Kitty) dan susah mendapat panduan sehingga tertipu. Kata orang, "Orang bodoh jadi mainan orang cerdik". Blog ini cuba disusun mengikut langkah demi langkah apa yang perlu diketahui tentang kucing dan cara/teknik membelanya. Tapi sepertimana dalam entri pertama, Sempoiii dah sebut, bukanlah kewujudan blog ini menunjukkan Sempoiii seorang yang pakar tentang kucing. Hanya perkongsian demi seorang pencinta kucing. Semoga bermanfaat.

17.1.12

USIA KUCING BERBANDING MANUSIA

Tahukah anda berapa usia kucing anda sekarang? Usia kucing berbeza dengan usia manusia, biasanya secara purata usia kucing berbanding manusia ialah 1:6 bermaksud setahun usia kucing menyamai seperti manusia yang berumur 6 tahun.

Gambar atau jadual di bawah ini juga mungkin boleh dijadikan panduan kepada kita tentang perbezaan jangka hayat kucing berbanding manusia.

Jadi berhati-hati ketika membeli kucing kerana usia mereka walaupun muda pada kiraan, tetapi sebenarnya berbeza pada tingkahlaku kerana kucing jantan yang berusia seawal 7 bulan sudah mampu mengawan mencari pasangan.


No comments:

Post a Comment